fredag 13. april 2012

stemødre...

...og kampen for tilværelsen

kampen om 

- å få blomstre

 - å vise skjønnhet

 - å være vakrest???

dette
ble
litt
voldsomt...

jeg skal jo ikke skrive om
syltynne modeller
eller vakre og rynkefrie
ansikt...

jeg skal berette litt om blomster:)

*

egentlig
er dette bare
 et
fredagshjertesukk 

etter å ha prøvd meg
som 
gartner - igjen

Jeg er fremdeles ikke der...

blomstene krangler og jorda spretter til
alle verdenhjørner
og lecakulene roper at de bare vil trille...

*

kan ikke bare
våren
komme da?

Kan ikke bare
sola
skinne
en hel dag
sånn at jeg bare kan
sende alle tankene avsted
og ikke tenke på
noenting...


kom an værguder
gi oss 
varme
sånn at 
tankene
fordamper...

imens kan
stemødre og andre blomer
fortelle:




 det som står med liten skrift på dette bildet, er at denne røsslyngen faktisk fikk lov til å pynte opp 
komposthaugen:)
Noen skal stråle i sentrum - andre har viktige oppgaver
litt mer perifert
(ja, faktisk utenfor hagen også, tror jeg...)

 noen må ha litt "skit på vingan"

 Det er faktisk første gang på 3 år at jeg planter
nye stemødre oppi her.
Tidligere år har stemødrene kommet igjen og igjen...
de overlever både høster, vintre og vårer.
Helt sant:)
Nå ville jeg plante nytt siden det var mer gress enn planter igjen...

 Liker ikke holdninga til denne,
men alle får bli med
uansett!

 Misunnelse 
Ikke akkurat freds-skapende.


 underveis, ja.... der er jeg...


 Snøen blir borte... engang...



og dagen etter var i dag

men 
akkurat nå
er det faktisk
litt 
blå
himmel

hvem vet:-)

blomsterhilsen til alle :)

4 kommentarer:

  1. Deilige våren - kor me gler oss til sola varmar i bakkane:-)) og du...Tusen takk for nydlig tilbakemelding hos meg - den gleda meg veldig skal du vite - klem:-))

    SvarSlett
  2. Deilige våren når den endelig kommer, ja:) Tusen takk for glad kommentar:) Gleda er på min side! Tenker masse på deg <3

    SvarSlett
  3. Inspirasjon:))) Vi har hatt den store hagedagen idag, litt rydding etter stormen ( ja vi er litt treige:))

    Jeg skal plante ringblomster ( iår også) omtrent det eneste jeg får til:))) hehe:))

    En flott dag i dag ute i havgapet med jammen var nordavinden isende kald med sine 2 grader. Men gradestokken stig vel litt etter litt:))

    Fin søndag i morgen Rakel:))

    SvarSlett
  4. Jill <3

    Ringblomster! De er jo så fine!
    Kanskje jeg skal herme :)

    Og jeg syns ikke dere er treige:) Det viser seg år etter år at det å starte våronna for tidlig kan straffe seg. Mine stemorsblomster sto IS-glaserte ute på plena lørdag morgen.... jeg hadde glemt å sette dem under tak... og fredag snødde det og lørdagsnatta bydde på minus 3 grader... Men disse stemødrene tåler en del. Tror jammen de overlevde, hvis de ikke står stive av skrekk enda;)

    Søndagen kan du lese om på bloggen.... Jeg fikk et fjell og en seier:)

    God uke til deg :-D

    SvarSlett