onsdag 8. august 2012

berre rot...

...eller
-bare rot-

som jeg helst
sier...

enkelte dager
er ganske
rotete

og 
noen dager er
verre enn
andre

eller
kanskje

enkelte 
dager 
bare er
slik
at
jeg 
opplever
de mer 
rotete

eller

ønsker 
jeg
å 
oppleve de mer
rotete
enn andre?

jeg vet ikke...

av og til
kjenner jeg på en 
impuls

en impuls
om å 
gå imot

stritte imot

være kjerringa mot strømmen

si at jeg vil klippe
når alle andre vil skjære

ja,
jeg kan være utrolig
trassig

jeg kan 
bli 
irritert
over
alt
som er 


utrolig
vakkert og perfekt
der ute

for jeg føler at 
det ikke
er 
sant

sånn er jeg

jeg har ikke sjekket
ut

om følelsen
min
stemmer

jeg tenker

følelsen
min
er sikkert
feil

for jeg 
føler 
masse feil

men likevel

det er min følelse

og idag
eller

i kveld/natt
vil jeg
presentere
min
hverdag

min sommerferiehverdag

og
den kunne
vært
hvilken
som
helst
hverdag 
egentlig

og 
den er ikke 
ille

men den
vil
sikkert ikke
høste

mange "likes"

for dette 
er
litt
feil

 på en måte

men det er min/vår hverdag
sommeren  2012

"rot" i naustet 1

"alt" flyter

"rot" i naustet 2

se bilde 2 - tang fra Dagmar!

"rot" i naustet 3

bilde 1: historisk bord - opp ned

"rot" i naustet 4

dette er vel ikke bare rot
tror det skal komme til nytte

"rot" i naustet 5

litt kaotisk

min presentasjon 

"rot" i naustet 6

hei -
dette er skroget

pussa endel

men
masse
gjenstår

jada


utenfor naustet

*

2 stk sandwich

mot en
grå
sommerhimmel

den er også
rotete
tror
jeg

ikke fullkommen
altså

hvem er det?

og

hvor
er
 
lykken?

jeg har
det
ålreit
i kveld

og
det er
helt
ålreit
men en ny
rotete
sommerfeiredag

i naustet

rotet der nede
går detjo

an å
gjøre
noe
med

en dag... 

:-)

juhuu 




















4 kommentarer:

  1. Jammen; naust skal jo VÆRE litt rotete, Marit!!! Og dere har et flott prosjekt på gang! Jeg vedder på at den båten blir både brukbar, og særpreget! Dere er flinke!!! Håper den kommer på vannet neste år, og at dere får MYE glede av den!!

    Ellers har nok de fleste litt rot i livene sine, men mange av oss er flinke til å skjule det for andre! Glansbildet skal fram for en hver pris, og det gjør mange både slitne og utbrente! Kanskje må vi bli litt flinkere til å gi f.......???

    Sender deg en stor, varm Marie-klem, og synes fortsatt at bloggen din og du er flotte, med eller uten skrot!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Javisst skal det være rotete i naustet,og det er jo nettopp rotet jeg vil ha fram i lyset i dette innlegget:)
      jeg syns nesten det er vakkert:)

      Jeg syns rot får altfor lite oppmerksomhet! Med tanke på hvor mye rot og rusk jeg omgir meg med, syns jeg det var på tide at rotet får komme fram! :-)

      Og jeg tror du har rett, Marie, vi vil nok helst skjule de rotete sidene våre. Akkurat som rot = uperfekt! Men det er feil! Mener jaffal jeg!

      Rot hører med, mer eller mindre:) Ikke alltid like flatterende kanskje, men det kommer litt an på hvordan vi har det inni oss også:)

      Jaja:) Tusen takk for klemmen! Sender en plutselig tilbake <3

      Slett
  2. Sender deg ein klem og håper du er ikkje blitt rammet av enda ei ulykke der med deg

    Monika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Har ikke personlig blitt ramma av ei ulykke denne gangen, men jeg syns det er ufattelig trist og jeg er helt ordløs... at fjell skal ta liv på denne måten:(

      Det er marginer - på fjellet - som ellers i livet. Marginer som bestemmer om du er "inne" eller "ute" og jeg føler at 'dette råder jeg ikke over' jeg blir en følelsesmessig klomp som bare mottar beskjeder og info... og jeg får et hav av følelser i fanget. Når fjellet tar liv, blir jeg bare lei meg, og da ønsker jeg bare å være stille....
      Gå i fred og hvil i naturens egenskap!

      Slett